В синхрон със земетресението и последвалия го порой, Ford цели да разтърси автомобилния свят с представянето на най-революционния двигател в гамата си. Трицилиндровият блок на мотора е с размерите на лист А4 и логично основният акцент е върху икономичността му. Въпреки това организаторите на представянето в България от Мото-Пфое сметнаха за „нечестно“ да сравняват Focus 1.0 EcoBoost с преките му конкуренти, а вместо това изнесоха данни от върха на спортното автомобилостроене: литровата мощност и диапазонът на максималния въртящ момент превъзхождат тези на Porsche Panamera Turbo, а максималният въртящ момент за литър работен обем е по-добър от този на BMW 535i.
Въпреки малкия работен обем, 1-литровият мотор не се предлага за най-малките модели на компанията, а ще задвижва новия Focus, C-Max и B-Max. Двигателят ще се предлага в два варианта – със 100 и 125 к.с. Разликата е единствено софтуерна. Въртящият момент достига 170 Нм (200 Нм при овърбуст за по-мощния вариант). Средният разход на гориво е съответно 4,8 л/100 км и 5 л/100 км.
Представянето беше организирано като състезание по икономично шофиране. Поради тежките метеорологични условия екипът ни предпочете да не се лишава от услугите на климатика и съвсем не беше постоянен в отношението си към педала на газта, главно за да се възползва от перфектно подготвените от природата водни препятствия по тестовия участък в Западна България. Въпреки това разходът в края на теста отчете 5,4 л/100 км.
Версията със 125 к.с. осигурява отлична динамика както при потегляне, така и при изпреварване. 6-степенната ръчна скоростна кутия пести гориво, като при 130 км/ч моторът работи с малко под 3000 об/мин. Системата старт/стоп е серийна и при двете версии, както и активната предна решетка, която намалява аеродинамичното съпротивление при високи скорости.
Пестеливостта на самия мотор е допълнена от модерните решения по време на производствения процес в Кьолн. Немският завод използва единствено енергия от възобновяеми източници, по-голямата част – от собствения парк с ветрогенератори на синия овал. Инвестициите в завода възлизат на над €150 млн., а максималните производствени възможности са за 700 000 двигателя годишно. Поточната линия е с дължина 580 метра и включва 55 изцяло автоматизирани процеса и само 90 работни поста за висококвалифицирани кадри. Точността на изработката достига 10 микрона – 20% от ширината на човешкия косъм.
Цената на версията Focus 1.0 Ecoboost във вариант хечбек и мощност 100 к.с. е 28 990 лв. По-мощният вариант със 125 к.с., с по-високото ниво на оборудване и 6-степенната механична скоростна кутия започва на цени от 32 490 лв.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!