В края на 2010 г. агенцията „Маркет айс" направи независимо изследване на професионалните качества на българските търговци на автомобили. Привидни клиенти на Ford, Peugeot, Fiat и VW са посетили автосалони на марките в няколко от големите градове в страната. Резултатите в проучването показват как се справят търговците, как предлагат колите и доколко ефективно общуват с потенциалните купувачи. Подобно проучване, известно като Mystery Shopping, не е много популярно у нас. При него специално обучени анкетьори в ролята на потенциални купувачи посещават автосалони в цялата страна и следят за цялостното поведение на служителите в тях. Тайният клиент по-късно докладва за всички фази на срещата - колко време след влизането е посрещнат и как му се е представил търговецът, обсъдени ли са нуждите му, предложени ли са му пробно пътуване и оферта, потърсен ли е за нова среща и т.н.
С най-добър резултат в проучването на „Маркет айс" са търговците на Ford, които са получили 78 от 100 възможни точки. Следващите по резултат вносители са получили 63, 60, 51, 50 и 40 точки.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!