Адриан Холмарк - шеф на Jaguar, представи C-X16 във Франкфурт. Въпреки спекулациите, че моделът ще влезе в продажба през следващата година, той отказа да съобщи кога концепцията ще влезе в производствен цикъл. Моделът е дълъг 4,4 метра, задвижва се от хибридна система и предлага нов дизайнерски език за екстериора и интериора, даващ представа за бъдещата насока на Jaguar.
Задвижването се основава на предномонтиран 3-литров V6 компресорен агрегат, генериращ 375 к.с. и въртящ момент от 450 Нм. Двигателят е оптимизирана и пригодена версия на текущия в модела AJ-V8, използвайки един и същ архитектурен блок, изграден от алуминий. Инженерите от Jaguar са монтирали нова Twin Solenoid Starter старт/стоп система, комбинирана с нова версия на позната ZF 8-степенна автоматична трансмисия с интегриран електрически мотор. Новият двигател се очаква да се появи в другите модели на Jaguar и Land Rover преди края на следващата година. В изцяло електрически режим, използвайки електрически мотор с мощност 95 к.с. и въртящ момент от 235 Нм, C-X16 може да измине до 80 км благодарение на разположената зад задвните седалки 1,6 кВч батерия. Всичко това допринася за разход от вредни емисии от 165 г/км CO2. Въпросната батерия се зарежда от KERS, който е интегриран в задната ос.
Jaguar C-X16 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 сек, а максималната скорост е ограничена на 300 км/ч. Концепцията може да ускори от 80 до 115 км/ч само за 2,1 сек благодарения на бутон, монтиран във волана, който дава допълнителен тласък за 10 сек.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!